
Course Title : Natural Sciences Teaching | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Code | Course Type |
Regular Semester |
Lecture (hours/week) |
Seminar (hours/week) |
Lab (hours/week) |
Credits | ECTS | |
PRD 315-1 | B | 5 | 3 | 0 | 0 | 3.00 | 5 | |
Lecturer and Office Hours | ||||||||
Teaching Assistant and Office Hours | ||||||||
Language | English | |||||||
Course Level | ||||||||
Description | Kjo lëndë do të identifikojë se si fëmijët e vegjël zhvillojnë kuptimin e tyre shkencor dhe teknologjik, si dhe qasjet e mësimdhënies dhe strategjitë për mbështetjen e mësimit në fëmijërinë e hershme dhe në kushte të shkollës fillore. Për zhvillimin shkencor dhe të njësive teknologjike dhe për lidhje me praktikën profesionale, nxënësit do të shqyrtojnë një grup mësimesh që kanë krijuar dhe i kanë zbatuar vetë nëse kanë mundur. | |||||||
Objectives | Çështjet përfshijnë rëndësinë që kanë për fëmijët idetë shkencore dhe mendimi në lidhje me teknologjinë, aspekte të ndryshme të shkencave biologjike dhe fizike që kanë të bëjnë me fëmijërinë e hershme dhe prezantim të veçorive bazë si larmia e botës së gjallë, materialet (p.sh. tekstilet, ushqimi), veçoritë e ujit, ajrit, elektricitetit dhe magnetizmit, drita, zëri dhe makinat. Konceptet mjedisore dhe teknologjike integrohen përgjatë gjithë programit. Identifikohen aktivitetet dhe materialet e duhura për të promovuar mësimin shkencor dhe zgjidhjen e problemeve në fëmijërinë e hershme dhe në rrethana fillestare. | |||||||
Course Outline | ||||||||
Week | Topics | |||||||
1 | Introduction, The pleasure of finding things out | |||||||
2 | Organising how children learn science | |||||||
3 | Scientific understanding and mental models, Talk for learning in science | |||||||
4 | Scientific enquiry and the passionately curious | |||||||
5 | Planning and assessing children’s science learning | |||||||
6 | The origins of scientific knowledge | |||||||
7 | Subject knowledge and ideas for practice, The Earth and beyond | |||||||
8 | Midterm exam | |||||||
9 | Energy and the well-being of the planet | |||||||
10 | Interdependence, Diversity | |||||||
11 | Health and well-being | |||||||
12 | Semestrial project | |||||||
13 | The particle nature of materials, Changing materials | |||||||
14 | Electricity and magnetism | |||||||
15 | Forces and motion | |||||||
16 | Final Exam | |||||||
Prerequisites | ||||||||
Textbook | ||||||||
Other References | ||||||||
Laboratory Work | ||||||||
Computer Usage | ||||||||
Other | Leksion, diskutim, pyetje-përgjigje, vrojtim, punë në skuadër/grup, demonstrim, eksperiment, ushtrim - praktikë | |||||||
Learning Outcomes and Competences | ||||||||
1 | Students will be able to explain the main elements of science education in early childhood. | |||||||
2 | Students will be able to discuss the conceptual development in early childhood | |||||||
3 | Students will be able to to explain scientific concepts by content related to early childhood | |||||||
4 | Students and qualified teachers to develop their subject knowledge and to gain insights into ways of teaching that promote the value of scientific understanding | |||||||
5 | The use of scientific ideas to solve theme-based ‘puzzles’ as part of a storytelling approach. | |||||||
6 | Theme-based science subject knowledge to help teachers develop their understanding of key concepts. | |||||||
Course Evaluation Methods | ||||||||
In-term studies | Quantity | Percentage | ||||||
Midterms | 1 | 20 | ||||||
Quizzes | 0 | 0 | ||||||
Projects | 1 | 20 | ||||||
Term Projects | 0 | 0 | ||||||
Laboratory | 0 | 0 | ||||||
Attendance | 1 | 10 | ||||||
Contribution of in-term studies to overall grade | 50 | |||||||
Contribution of final examination to overall grade | 50 | |||||||
Total | 100 | |||||||
ECTS (Allocated Based on Student) Workload | ||||||||
Activities | Quantity | Duration (hours) |
Total Workload (hours) |
|||||
Course Duration (Including the exam week : 16 x Total course hours) | 16 | 3 | 48 | |||||
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 14 | 3 | 42 | |||||
Assignments | 1 | 16 | 16 | |||||
Midterms | 1 | 2 | 2 | |||||
Final examination | 1 | 11 | 11 | |||||
Other | 1 | 10 | 10 | |||||
Total Work Load | 129 | |||||||
Total Work Load / 25 (hours) | 5.16 | |||||||
ECTS | 5 |
Get Syllabus PDF (Albanian) Get Syllabus PDF (English)